تکنولوژی

فناوری های نو – قسمت هفتم

اخبار فناوری

عروسک رباتیک براي کودکان سرطانی

فرآیند درمان ســرطان، درد زیادي به همراه دارد و کودکان به دلیل ناتوانی در بیان احساســات خود، شاید بیشتر از بزرگسالان از این وضعیت رنج ببرند. همین مساله، انگیزهاي شد که یک شرکت نوآور به فکر طراحی ابزاري به منظور کمک به این کودکان براي بیان بهتر احساس و کاهش درد ناشی از درمان سرطان بیفتد. این گجت که به شکل یک اردك بامزه است، افلک (aflac ) نام دارد. با نوازش کردن زیر گردن این اردك، صداهایی از خوشــنودي او شنیده می شود و با قلقلک دادن شکمش نیز صداي خنده آن پخش می شود. شرکت سازنده، تعدادي ایموجی نیز در بسته بندي این ربات قرار داده که کودکان می توانند از آنها استفاده کنند. براي نمونه، با قراردادن ایموجی ناراحت روي افلک، این اردك ســرش را پایین انداخته و آه میکشــد یا با قرارگیري ایموجی خندان نیز شروع به خنده و حرکات موزون میکند.

مسواکی متفاوت

شــرکت کالگیت بتازگی از محصــول جدید خود با نام E1 رونمایی کرده که یک مســواك برقی هوشمند است. این مســواك با بهره گیري از حسگرهاي مختلف خود می تواند موقعیت و زمان صرف شده براي مسواك زدن بخش هاي مختلف دهان را تعیین کند و در صورت جا ماندن هر بخشی از دندان ها، آن را به کاربر اعلام کند. همچنین الگوریتم خاص این مســواك می تواند بتدریج با عادتهاي کاربر آشــنا شده و توصیه هایی دقیقتر به او ارائه دهد. نرم افزار این مســواك براســاس پلتفرمResearchKit  شــرکت اپل توسعه یافته است. این پلتفرم براي کمک به پژوهشگران و توسعه دهندگان تجهیزات مرتبط با سلامت و پزشکی طراحی شده است. مسواك E1 ارتعاشاتی با امواج صوتی ایجاد کرده که به تمیزتر شــدن دندانها و از بین بردن بهتر مواد زاید روي آنها کمک میکند. باتري این مسواك با هر بار شارژ میتواند تا ده روز کار کند. قیمت این محصول 96 دلار است.

ساعت هوشمند بدون نیاز به شارژ

یکی ازمشکلات اصلی ساعت هاي هوشمند، تمام شدن سریع شارژ آنهاست. در این میان، ماتریکس پاورواچ (PowerWatch Matrix ) رویکردي متفاوت را در پیش گرفته و از یک فناوري قدیمی تر براي تامین انرژي مورد نیاز دســتگاه استفاده میکند. در این فناوري، گرماي مچ دســت کاربر که با ســاعت در تماس است، مورد استفاده قرار می گیرد. ساعت هوشمند ماتریکس پاورواچ با استفاده از فناوري بلوتوث میتواند اعلانات مختلف (نظیرتماس یا پیامک دریافتی) را به اطلاع کاربر برســاند. این گجت همچنین برخی کاربردهاي دستبندهاي هوشمند ورزشــی (نظیر نمایش میزان کالري مصرف شده طی فعالیت فیزیکی) را نیز در خود دارد. ماتریکس پاورواچ ضدآب بوده و میتواند تا 200 متر زیر آب همچنان کارکند. همچنین تیم طراحی این محصول کوشیده ساختاري مقاوم در شرایط مختلف را براي آن ایجاد کند. هنوز هیچ اطلاعاتی درباره زمان عرضه و قیمت این محصول اعلام نشده است.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن