تکنولوژی

فناوری های نو- قسمت پنجم

فناوری های نو

مراقب هوشمند لوله کشی آب

مدیریت هوشــمند آب یکی از مواردي اســت که مورد توجه شــرکت هاي فعال در حوزه اینترنت اشیا قرار دارد. گجت فین پلاس (plus Phyn )یکی از این دستگاه هاســت که براي کاربران خانگی کاربرد دارد. این گجت به صورت مستقیم در مسیر لوله کشی آب منزل نصب می شــود و به ســرعت متوجه هر نوع مشکل نظیر نشتی، شکستگی یا موارد مشابه می شود. تیم نوآور سازنده این گجت به مدت یک ســال روي الگوریتم پیچیده آن کار کردند تا این دستگاه بتواند مصرف معمولی آب توسط ساکنان خانه و هدر رفت ناشی از اشــکالات فنی را از هم تشــخیص دهد. به محض شناسایی هر نوع مشکل، این گجت پیام هشداري را به گوشی هوشمند صاحب خانه ارســال میکند. این دستگاه همچنین از قابلیت قطع آب خانه در مواقعی نظیر حوادث غیر مترقبه نیز برخوردار است. با این وجود شاید قیمت 850 دلاري این گجت اصلی ترین مانع در برابر استفاده عمومی از آن باشد.

لامپ رو میزي به جاي مودم وايفاي

لايفاي (Li-Fi )یک فناوري پیشــرفته است که در آن دسترسی به شبکه به جاي تکیه بر امواج با اســتفاده از نور صورت میگیرد. محصــول جدیدي به نام ماي لايفاي (MyLiFi ) باهدف استفاده کاربران عادي از این فناوري طراحی شده است. ماي لايفاي داراي دو بخــش لامپ و دانگل اســت. نور لامپ این گجت از طریق اپلیکیشــن ویژه قابل تنظیم اســت، اما ارائه دسترسی به شبکه از طریق نور فرو سرخ که در بخشی از این دســتگاه قرار دارد، صورت می گیرد. بخش دوم این گجت یک دانگل است که به درگاه USB رایانه متصل شده و دسترسی به شبکه را فراهــم میکند. این فناوري به نصب هیچ نرم افزار دیگري نیاز ندارد، اما محدودیت هایی نیز دارد. براي نمونه نمی توان از پشــت دیوار به اینترنت لايفاي دسترســی داشت، زیرا نــور از چنین موانعی عبــور نمیکند. قیمت ماي لايفاي 840 دلار است.

تبلت 27 اینچی ویژه آشپزخانه

شــرکت جیاي اپلاینــس (Appliance GE ) بتازگــی از محصول جدید خود که یک تبلت بســیار بزرگ 27 اینچی با نام فمیلی هاب (Hub Family ) اســت، رونمایی کرد. این گجــت روي اجاق گاز در آشپزخانه نصب میشود و نقش یک هاب مرکزي در خانه را بازي میکند. کنترل ابزارهاي هوشمند موجود در خانه، مشاهده تصاویر خروجی دوربینهاي امنیتی خانه، تماشاي فیلم در اینترنت و تماس تصویري از جمله قابلیت هاي این گجت است. احتمالا خانم هاي خانه دار از جمله اصلیترین طرفداران این دستگاه باشند. «فمیلی هاب» داراي دو دوربین است که یکی براي چت تصویري و دیگري براي نمایش سطح روي اجاق تعبیه شده است. به این ترتیب کاربر میتواند از وضعیت پخت غذاهاي قرار گرفته روي اجاق آگاه شــود. هنوز جزئیاتی درباره قیمت این گجت منتشر نشده است. با این وجود این دستگاه احتمالا در نیمه دوم سال 2018 میلادي به بازار عرضه شود.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید

بستن
بستن