آموزشکامپیوتر-اینترنت

عدم تغییر رمز کاربران در ویندوز 10

ممنوعیت تغییر رمز کاربران

قابلیت تعریف کاربران مختلف در ویندوز و امکان تعریف رمز عبور براي دسترســی به هر کاربر از جمله امکاناتی است که در نسخه هاي مختلف ویندوز وجود داشــته و همچنان نیز این قابلیت در ویندوز مشاهده می شود. گاهی ممکن اســت مدیر سیستم به دلایل متعدد بخواهد براي کاربران اســتاندارد یا مهمانی که از رایانه مجهز به ویندوز استفاده می کنند رمز عبوري را اختصاص دهد که توسط کاربران قابل تغییر نباشد. دوســت دارید با روش انجــام این کار آشــنا شــوید تا به عنوان مثال بــراي کاربــري فرزندتان رمزي قرار دهید و مانع از تغییر رمز توســط او شوید؟ انجام این کار بــه دو روش نســبتا ساده امکان پذیر است:

روش اول

1 .اگر از نسخه حرفه اي، اینترپرایز یا آموزشــی ویندوز 10 استفاده می کنید، می توانید با ابزار بــه نســبت Local users and groups ممنوعیت قابلیت تغییر رمــز اقدام کنید.براي انجام ایــن کار ابتدا کلیدهاي R+Windows را فشــار داده، سپس عبارت msc.lusrmgr را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

2 .از ســمت راســت روي Users کلیک کرده و در بخش ســمت راســت روي نام هر یک از کاربران مورد نظر بــراي اعمال محدودیت در تغییر رمز، دوبار کلیک کنید.

3 .علامــت چک مــارك کنــــار گزینــــه .کنید فعال را User can’t change password

روش دوم

1 .ابــزار خــط فرمــان را با دسترســی مدیر سیســتم اجــرا کنیــد. (در کادر جست و جوي ویندوز عبارت CMD را تایــپ کــرده و روي نتیجــه با Command prompt عنوان کلیک راست کرده و گزینه Run را as Administrator انتخاب کنید)

2 .عبارت زیــر را در خط فرمان تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید: net user “user name” / PasswordChg:No

توجه: به جــاي عبــارت name User در فرمان بالا بایــد دقیقا نــام کاربري مورد نظــر را که قصد داریــد ممنوعیت تغییــر رمز براي او اعمال شــود، وارد کنید.

توجه: ممنوعیت تغییر رمز عبور فقط براي کاربران باسطح دسترسی استاندارد و مهمان اعمال می شود و نمی توان این ممنوعیت را براي کاربران مدیر سیستم یا کاربرانی که با کاربري مایکروسافت به سیستم عامل وارد می شوند، اعمال کرد.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید

بستن
بستن