آموزشکامپیوتر-اینترنت

چگونه ردیاب مک را غیر فعال کنیم؟

غیر فعال کردن ردیاب مک

اگر رایانه شما به سیستم عامل مک نسخه هاي سیرا (Sierra High ) مجهز است، احتمالا نمی دانید در این نسخه، قابلیتی وجود دارد که بدون اطلاع شــما همه مکانهایی را که با لپ تاپتان در آن حضور دارید، ثبت میکند و طبق همین اطلاعات، پیشــنهادهاى مختلفی را توسط دستیار هوشمند در اختیارتان قرار می دهد. به گفته اپل، این موقعیتهاي مکانی به صورت رمزنگاري شده و کاملا آفلاین در رایانه شــما ذخیره می شــوند و امکان بازگشایی رمز براي اپل وجــود ندارد، اما با این حال برخی کاربــران ترجیح می دهند بیش از این امنیت خود را جدي بگیرند و این قابلیت را غیرفعال کنند:

1. به Preferences System در دســتگاه خود مراجعه کرده و روي Privacy & Security کلیک کنید.

2 .تــب Privacy را انتخــاب کــرده و در ادامه از پاییــن- ســمت چــپ روي آیکــون قفل کلیــک کنید و پــس از وارد کردن رمز عبور، از ستون ســمت چپ گزینه Location Services را انتخــاب کرده و ازگزینه هاي ســمت راســت در مقابل گزینه Services System روي Details کلیک کنید.

3 .با غیر فعال کردن علامت چک مارك کنار گزینه Locations Significant می توانیــد قابلیت ثبت موقعیت هاي مکانــی در مک را غیرفعال کنید.

4. با فعــال کــردن این گزینــه و کلیک روي گزینــه Details می توانید فهرســتی از موقعیت هاي مکانی ثبت شــده از خودتان را مشاهده کنید.

نکته: امکان حذف یکی از موقعیت هاي مکانی وجود ندارد، اما با کلیک روي ClearHistory می توانید همه اطلاعات ثبت شده در این بخش را پاك کنید.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن