تکنولوژیدانستنی ها

فناوری های نو- قسمت اول

فناوری های نو

پاوربانک آهنربایى

تمــام شــدن شــارژ باترى گوشــى یکــى از دردســرهاى آشــنا بــراى کاربران به شــمار مــى رود. با وجــود اینکــه امروزه انــواع پاوربانک هــا بــا ظرفیت هــا و ابعاد مختلــف به بازار آمده اســت، اما بیشــتر آنهــا بــزرگ و جاگیر هســتند. فینگر پاو (Pow Finger )راه حلى دوست داشــتنى براى همه کسانى است که دنبال وسیله اى جمع و جور براى شارژ باترى هستند. این وسیله آهنربایى مى تواند به پایین گوشــى هوشمند متصل شــود. فینگر پاو فقط 15 گرم وزن داشته و ضد آب است و با 30 دقیقه اتصال به گوشــى مى تواند میزان شــارژ آن را حدود 25 درصد افزایش دهد. به این ترتیب با استفاده از چهار فینگر پاو به راحتى مى توان یک گوشى را کامل شارژ کرد. همچنین پایه این وسیله با اتصال به برق شهرى، چهار فینگر پاو را به صورت همزمان شارژ خواهد کرد.

کدى براى بچه ها

بــا بالا گرفتن تب آموزش برنامه نویســى و رباتیک به دانش آموزان در سراســر دنیــا، انبوهى از محصولات در این زمینه به بازار آمده و احتمالا هر از چند گاهى در همین صفحه درباره یکى از آنها مطالبى خوانده باشــید. کدى راکى (rocky Codey )یکى از جدیدترین گجت ها براى آموزش اصول کلى کدنویســى و نیــز دادن برنامه به ربات بــراى انجام کارهاى مختلف است. کدى راکى داراى چرخ است و مى تواند روى سطوح مختلف حرکت کند. این گجت همچنین صفحه نمایشــى براى نمایش تصاویر ساده مورد نظر کاربر را دارد. بچه ها براى استفاده از این وســیله ابتدا باید با اســتفاده از رابط گرافیک برنامه نویسى، فرمان هایى براى آن تعریف کنند. این رابط شباهت زیادى به نرم افزار معروف اسکرچ دارد. کدى راکى داراى حسگرهاى مختلفى نظیر فروسرخ و نیز تشخیص رنگ است. کودکان 6 سال به بالا مى توانند از آن استفاده کنند. این گجت 114 دلار است.

حفاظت از خانه بدون دوربین

بیشتر سامانه هاى جامع امنیتى خانه یا محل کار، مبتنى بر دوربین، دستگاه هشــدار دود و انبوهى دیگر از حســگرهایى هســتند که هر کدام به صورت جداگانه عمــل مى کنند. همچنین هزینه نصب هر کدام از این وســایل و در نتیجه هزینه نهایى ســامانه امنیتى بسیار بالا خواهد بود. گجت جدیدى به نام پوینت (Point )راه حلى هوشــمندانه براى این مساله دارد. پوینت دربردارنده مجموعه اى کامل از حسگرهاى مختلف نظیر شناسایى دود، رطوبت، دما، فشــار هوا و حرکت است. به محض شناسایى موردى مشکوك (نظیر صداى بلند در خانه یا دود) هشدارى به گوشى هوشــمند همه افراد تعریف شده در سامانه ارسال مى شــود. این گجت داراى فناورى یادگیرى ماشــینى اســت و درنتیجه با گذشــت زمان بهتر مى تواند موارد مشــکوك را تشخیص دهد. علاوه بر اینها،هر دســتگاه را مى توان با دستگاه مورد استفاده توسط همسایه ها نیز هماهنگ کرد تا به این ترتیب امکان تشخیص دقیق مساله ایجاد شده فراهم شود.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن