آموزشکامپیوتر-اینترنت

چرا جست و جو با Edge دیگر دلچسب نیست؟

جست و جو با Edge

 

یکــی از امکانــات مهمی که هــر مرورگري از آن پشــتیبانی میکند، قابلیت جســت وجو در موتورهاي جســتوجوگر اینترنتی اســت. مرورگــر اِج مایکروســافت (Edge (نیز همچــون دیگر مرورگرهــا از این قابلیت پشــتیبانی میکند، امــا یکی از دلایلی که موجب میشــود جســتوجو با این مرورگر چندان دلچســب نباشد، استفاده از موتور جســت وجو گر بینگ به جاي جست وجو گر محبوب گوگل است. اگر جزو کاربرانی هســتید که به مرورگر مایکروســافت علاقه دارید، اما جســت وجو گر بینگ را نمی پســندید میتوانید با استفاده از ترفندي بســیار ساده، جست وجو گر دلخواه خود را به این مرورگر اضافه کرده و جست وجو گر پیش فرض آن را تغییر دهید. براي انجام این کار کافی است به سایتی مراجعه کنید که از Opensearch پشــتیبانی میکند و در ادامــه طبق روش زیر از ایــن قابلیت در ســایت مذکور بــراي اضافه کــردن موتور جســت وجو گر به اج بهره مند شوید:

1 ابتدا به سایت مورد نظر مراجعه کنید. این سایت می تواند صفحه اصلی گوگل باشــد یا هر ســایت دیگري که از OpenSearch پشــتیبانی میکند، چراکه مرورگر اج نیــز همچون مرورگر کروم، سایت هاي مجهز به OpenSearch را به طور خودکار شناسایی میکند.

2 پس از مراجعه به ســایت موردنظر، روي آیکون منوي اصلی کلیک کرده و در ادامه گزینه Settings را انتخاب کنید.

3 صفحه را کمی به پایین اسکرول کرده و روي Advanced settings کلیک کنید.

4 در بخش Search in the address bar with گزینه engine search Change را کلیــک کــرده و در ادامــه از فهرست موتورهاي جســت وجو گر موجود، موتور جست وجو گري را که به طور خودکار توسط قابلیت OpenSearch شناسایی شده، انتخاب کنید.

5 پــس از انتخــاب جســت وجو گر دلخــواه خــود روي گزینــه Default as Set کلیک کرده و با تایپ عبارت دلخواه در نوار آدرس مرورگر، به جست وجو در موتور جست وجو گر دلخواه خود بپردازید.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن