آرایش و زیباییسلامت پوست و مو

ماسک سیاه – در مورد ماسک سیاه چه میدانید؟

ماسک سیاه

 

مدت زمان زیادی نیست که افراد متوجه فواید زغال برای پوست شده اند، ماسک زغال یکی از مواد موثر برای داشتن پوستی بدون لک و صاف است. زغالی که از آن صحبت می کنیم زغال فعال است و با زغالی که برای پخت و پز استفاده می شود متفاوت است. زغال فعال مصارف زیادی در زمینه پزشکی دارد و برای تصفیه هوا نیز از آن استفاده می شود.

ماسک سیاه یکی از ماسک های محبوب و پرطرفدار این روزهاست . حتما شما هم تبلیغات زیادی در روزنامه ها ، رسانه ها و شبکه های اجتماعی درباره ماسک زغال دیده اید.

ماسک سیاه

ماسک سیاه ، یک روش موثر برای داشتن پوستی بدون لک و صاف است . البته منظور ما ، زغالی که برای تهیه آتش از آن استفاده می شود نیست …

این ماسک ها از زغال فعال تهیه می شوند . زغال فعال در پزشکی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و برای تصفیه هوا نیز کاربردهای زیادی دارد . اما این زغال فعال اکنون برای سفید کردن دندان ، سم زدایی از آب و مواد غذایی و همچنین برای افزایش زیبایی و بهبود وضعیت پوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

چگونه از ماسک سیاه استفاده کنیم ؟

می توانید زغال فعال را به شکل پودر دربیاورید و روی مو و پوست صورت تان بریزید . زغال فعال باعث ایجاد تعادل در چربی پوست می شود و از ایجاد جوش پیشگیری می کند . بنابراین اگر پوست چربی دارید ، یک یا دوبار در هفته از زغال فعال به عنوان ماسک صورت استفاده کنید .

نکته : استفاده ی بیش از حد از ماسک سیاه ممکن است باعث خشکی پوست شود . این یعنی این ماده را نمی توانید بیش از اندازه مصرف کنید .

تاثیر ماسک سیاه بر روی پوست ما چیست ؟

این ماسک ها بدون شک تاثیر مثبتی دارند زیرا سموم به راحتی به زغال فعال می چسبند و این باعث سم زدایی و پاکسازی می شود . به علاوه اینکه چون این ماده یک عنصر طبیعی است فاقد مواد شیمیایی بوده و عوارضی برای مو و پوست ندارد . همچنین برای از بین بردن لکه های پوستی ، آکنه و نرم شدن پوست موثر است .

انواع ماسک سیاه

مدل های مختلفی از این ماسک در بازار وجود دارد که می توانید آنها را تهیه و برای پوست خود استفاده کنید . بعضی از ماسک های موجود در بازار ترکیبی از زغال سیاه و سفید است و استفاده از آنها باعث تمیزی و درخشان شدن پوست می شود . این ماسک ها با از بین بردن جوش های سر سیاه و ناخالصی های روی پوست باعث صاف شدن پوست خواهند شد .
برخی از انواع ماسک سیاه ، به همراه خاک رس می باشد که ترکیبی عالی به عنوان یک ماسک برای پوست صورت به حساب می آید .

یادآور می شویم ماسک سیاه بسیار سنگین است و استفاده از مقدار کمی از آن می تواند در هر بار نیاز شما را برطرف کند . ماسک زغال با جذب چربی اضافی بر روی پوست باعث تمیزی و شفافیت پوست می شود .

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن