تکنولوژیموبایل

بررسی گلکسی نوت 8 بزرگترین فبلت سامسونگ

بزرگترین فبلت سامسونگ چه ویژگی هایی دارد

 

 

 اگر نسل فبلت های سامسونگ (کوچک تر از تبلت، بزرگ تر از گوشی)، همین روند را طی کند، احتمالا در سالهای آینده در جیب کاربران جانمی شود اگلکسی نوت ۸ به عنوان آخرین نماینده سامسونگ از خانواده نوت بتازگی رونمایی شده است.
یک گوشی عظیم الجثه ۶/۳ اینچی که ترکیبی از بهترین ها رادر سختافزار و نرم افزار به کار گرفته تا رقیبی باشد برای گوشی بعدی آیفون که زمان زیادی تا معرفی آن نمانده است. «که دونگ جین»، مدیرعامل سامسونگ موبایل گفته انتظار دارد

آخرین دست پخت شرکتش ۱۵ درصد بیشتر از گلکسی اس ۷ یعنی بیش از ۱۱ میلیون دستگاه بفروشد. باید منتظر ماند و دید آیا انتظارات سامسونگ برآورد می شود و این شرکت می تواند مصیبتی را که بر سر گلکسی نوت ۷ آمد، به دست فراموشی بسپارد؟

 

سخت افزار:

شاید بتوان گفت برترین ترکیب سخت افزاری سال ۲۰۱۷ را در گلکسی نوت ۸ میبینیم. نبض این دستگاه را یک چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ یا نسخه ارتقا یافته اگزینوس ۸۸۹۵ تامین می کند که نسخه تراشه اسنیدراگون ۸۳۵ در ایالات متحده آمریکا و نسخه دیگر در سایر نقاط جهان عرضه می شود. شش گیگابایت رم از نوع LPDDR4 و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز برای آن درنظر گرفته شده است؛ البته چینی هامی توانند صاحب گلکسی نوت ۸ با۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز بشوند.

دوربین:

سامسونگ این بار به پرچمداران دیگر شرکت ها اقامه کرده و میزبان دو دوربین حرفه ای ۱۲ مگاپیکسلی در کنار هم شده است. یکی از این دوربین ها لنزواید (عریض) و دیگری لنز تله (بسته) دارد که ترکیب این دو، بزرگنمایی اپتیکال دو برابری را فراهم می کند و همچنین میتوانید از افکتهای مختلف عمق میدان بهره ببرید. در واقع دوربین دوگانه به شما امکان فوکوس را قبل و بعد از ثبت عکس می دهد. هر دو دوربین به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده اند که میتواند لرزشها و تکان های دست را اصلاح کند. این دقیقا همان برگ برنده نوت ۸ در رقابت دوربین هاست، زیرا در ایفون ۷ در حالی که لنزواید از تثبیت کننده اپتیکال تصویر بهره می برد، لنز تله فوتوی آن از این قابلیت بی نصیب مانده است. یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار نیز برای تصاویر سلفی تعبیه شده است.

نرم افزار

نرمافزار طراحی اندروید ۷.1 نوقابه صورت پیشں فرضں روی گلکسی نوت ۸ نصب شده که انتظاری هم جز این نداشتیم. تک اگر میخواهید بدانید این گوشی چقدر بزرگ است.

نرمافزار اندروید. ۷.۱.۱ نوقا به صورت پیش فرضی روی گلکسی نوت ۸ نصب شده که انتظاری هم جز این نداشتیم. سامسونگ رابط کاربری «سامسونگ اکسیرینسیں» را چاشنی اندروید نوق کرده تا کاربران از اپلیکیشنهای اختصاصی خانواده نوبت نیز بهره ببرند. دستیار صوتی بیکسبی نیز به عضو جدید و هوشمند این پرچمدار کرهای اضافه شده تا کاربری متفاوت تری را تجربه کنید.

نمایشگر:

غول جدید سامسونگ یک نمایشگر ۶/۳ اینچی از نوع سوپرامولد و رزولوشن +OHD با حداقل حاشیه دارد که مصداق بارز شعار معروف تبلیغات این روزهای سامسونگ یعنی «نمایشگر بیکران» است. این نمایشگر از تمام نسخه های قبلی خود بزرگ تر است.

نیمه پایینی گلکسی نوت 8 به فشار حساس است. و بازخورد لمسی / لرزشی در آن دیده شده است.

طراحی:
اگر میخواهید بدانید این گوشی چقدر بزرگ است، باید بگوییم که کمی از گلگسی اس 8 پلاس، آیفون 7 پلاس، پیکسل اکس ال بزرگ تر است. این گوشی عظیم الجثه ۱۶۲/۵ میلیمتر طول و ۵ / ۷۴ میلیمتر عرضی دارد، اما به دلیل طراحی وبدنه باریک دستگاه هنور هم می توان با یک دست با آن کار کرد. گالکسی نوت ۸ سه رنگ خواهد داشت، مشکی نیم شب. طوسی ارکیده ای و طلایی افرایی.

قلم SPen

خانواده نوت سامسونگ را با قلم انها می شناسیم، قلمی که قابلیت های بیشتری به کاربر حرفه ای می دهد. SPen در گلکسی اس ۸ قویتر از همیشه ظاهر شده و با نوک ظریف تر، حساسیت بهتر و مقاومت در برابر آب، قابلیتهای بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار میدهد. این قلم به شما کمک میکند خلاقیت خود را پرورشں دهید، مثلا نقاشی بکشید، متن را به صورت انیمیشن ارسال کنید و مواردی مشابه.

باتری

سامسونگ که به دلیل مشکلات باتري گلکسی نوت 7 حسابی چشمش ترسیده،این باراحتیاط کرده ویک باتري کم حجم تر با ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعتی را براي پرچمدار عظیم الجثه خود در نظر گرفته است. البته اعلام شده تراشه 10 نانومتري به کار رفته درگلکسی نوت 8 مصرف انرژي را تا 30 درصد کاهش می دهد

پشتیبانى از داك DeX :

این گوشی را می توان با قرار دادن روی داک به عنوان رایانه شخصی استفاده کرد. داک DeX از ماوس و صفحه کلید نیز پشتیبانی می کند.

 

 

 

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

2 Comments

  1. سامسونگ خیلی از شرکت های دیگه جلوتر هست. واقعا گوشی هاش کیفیت بالایی دارند. کاش یه کم قیمتشون مناسب تر بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن