کودکان

تغذیه نوزاد_طرز تهیه پوره موز

تغذیه نوزاد

تغذیه نوزاد، طرز تهیه پوره موز

موز را با مخلوطی از سه قسمت آب و یک قسمت سرکه سفید بشورید تا باکتری‌ها از بین بروند. آن را زیر آب سرد و روان بگیرید و خشک کرده و قطعه قطعه کنید.
موز سرشار از پتاسیم حالتی سرشیر مانند به بقیه پوره‌ها می‌دهد و به شیرینی ماست اضافه می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم دستورالعمل قدم به قدم ما را برای درست کردن اولین غذای خوشمزه کودکتان دنبال کنید.

قدم اول: انتخاب و خرید موز تازه

موز‌ها مانند آووکادو بافتی پیچ‌و تاب‌دار و ملایم دارند که له کردن آن بین لثه‌ها برای بچه‌ها راحت است. این میوه‌ها اولین میوه‌هایی هستند که بچه‌ها پس از امتحان کردن چندین نوع پوره سبزیجات، پوره‌های ساده یا میکس شده با سبزیجات از آن خوششان آمده است. موز‌هایی را انتخاب کنید که زرد و بدون لکه باشند. لکه‌ای سبز علامت این است که موز هنوز نرسیده است در صورتی که پوست پر از لکه‌های قهوه‌ای نشان می دهد که از وقت استفاده آن گذشته و یا نزدیک است که از وقت استفاده آن بگذرد. بازدهی یک موز متوسط ساده که با  شیر مادر و یا فرمولی از آن میکس شده باشد برابر یک تا یک و نیم لیوان پوره است.

قدم دوم: موز را بشورید، پوست آن را بگیرید و آن را قطعه قطعه کنید

موز را با مخلوطی از سه قسمت آب و یک قسمت سرکه سفید بشورید تا باکتری‌ها از بین بروند. آن را زیر آب سرد و روان بگیرید و خشک کرده و قطعه قطعه کنید. با دور انداختن پوست موز این قسمت به پایان می‌رسد. بقیه موز را هم قطعه قطعه کنید و سپس آن قطعات را به صورت نگینی خرد کنید.

قدم سوم: موز را پوره و یا له کنید

موز‌را در یک غذاساز و یا مخلوط‌کن صاف و یکدست کنید. ( موز‌تازه، وقتی پوره می شود رنگش به بنفش-قهوه‌ای روشن می‌زند). برای رسیدن به قوام مورد نظر، کمی به آن آب اضافه کنید. برای چربی و یا غلظت بیشتر، می‌توانید به جای آب به آن شیر مادر و یا ترکیبی از شیر مادر اضافه کنید.

قدم چهارم: سرو کردن پوره موز

پوره موز شیرین یک غذای ساده خوشمزه است و به خوبی با تارت‌ها و آرد‌هایی که کمی طعم‌دار هستند مخلوط می‌شوند.

تلاش کنید پوره موز را با میوه‌های زیر میکس کنید:
آووکادو
گلابی
هلو
آلو
گیلاس
توت‌فرنگی
بلوبری
سیب
بلغور
ماست پرچرب

قدم پنجم: باقی‌مانده پوره موز را فریز کنید

باقی‌مانده پوره موز را در ظروف بهداشتی در یخچال بگذارید و اجازه دهید تا ۳ روز در آنجا بماند. باقی‌مانده پوره موز را تا ۳ ماه می‌توانید فریز کنید.

نکات مهم: همیشه قبل از این که به کودکتان غذای جدیدی بدهید با متخصص اطفال مشورت کنید مخصوصا اگر کودکتان زمینه آلرژی و یا حساسیت غذایی داشته باشد. به علاوه بسیاری از متخصصان اطفال توصیه نمی‌کنند که خودتان پوره هویج، چغندر و اسفناج درست کنید چون این سبزیجات تازه ممکن است مقدار نیترات بالایی داشته باشند.

منبع

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن