پزشکی سلامت

خواص چای سبز _به جای قهوه چای سبز بنوشیم

خواص چای سبز

8دلیل استفاده از قهوه

چای سبز از کاملیا سیننسیس ساخته شده و زادگاهش چین است، اما در حال حاضر در سرتاسر جهان مصرف می‌شود. کاملیا سیننسیس (نام علمی: Camellia sinensis) نام یک گونه از سرده کاملیا است.از برگ‌های این گیاه چای درست می‌کنند. در حال حاضر هر روز مردم

بیشتر و بیشتری به استفاده از چای سبز روی می‌آورند و همین موضوع باعث شده از نظر محبوبیت چای سبز از قهوه پیشی بگیرد.

اگر هر روز صبح به جای قهوه از چای سبز استفاده کنید مزایای بی‌شماری نصیب شما خواهد شد. به عنوان مثال چای سبز به کاهش وزن کمک می‌کند و خطر ابتلای فرد به سرطان و دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد. در ادامه با ارائه ۸ دلیل به این پرسش پاسخ خواهیم داد که چرا بهتر است به جای قهوه از چای سبز استفاده کنیم. در واقع دلایل مطرح شده در این مقاله به خواص درمانی چای سبز اشاره دارد که اثبات می کنند چای سبز برای حفظ سلامت و تندرستی انسان بسیار مفید و سودمند است.

۱-چای سبز سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد

اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، چای سبز می‌تواند کمک حال شما باشد. تاکنون مطالعات بسیاری اثبات کرده است چای سبز سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و هم‌اکنون بیشتر مکمل‌های چربی سوز نیز حاوی چای سبز هستند. اگر نوشیدن چای سبز را با سبک زندگی سالم ترکیب کنید، به تدریج شاهد کاهش میزان چربی بدن خود خواهید شد.

۲-چای سبز باکتری‌ها را می‌کشد و به مقابله با عفونت کمک می‌کند

آیا بعد از نوشیدن قهوه از بوی دهانتان متنفرید؟ اگر نفسی تازه می‌خواهید چای سبز بنوشید – مطالعات بی‌شماری اثبات کرده است کاتچین موجود در چای سبز سرعت رشد استرپتوکوک موتانس، باکتری مضر ابتدایی دهان انسان را کاهش می‌دهد.

قضیه به همین جا ختم نمی‌شود. همان کاتچین موجود در چای سبز باکتری‌ها را می‌کشد و با مهار ویروس‌هایی نظیر آنفولانزا سلامت شما را تقویت می‌کند.

۳-چای سبز خطر ابتلای فرد به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد

امروزه دیابت نوع ۲ تقریباً ۳۰۰ میلیون نفر را در سرتاسر جهان تحت تأثیر قرار داده است، اما چای سبز می‌تواند بهترین انتخاب برای مقابله با این بیماری باشد. مطالعات نشان داده است چای سبز می‌تواند حساسیت به انسولین را بهبود دهد و سطح قند خون را کاهش دهد که همین موضوع خطر کلی ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ را در فرد کاهش می‌دهد.

۴-چای سبز خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

مطالعه‌ای که اخیراً انجام شده نشان داد شانس ابتلای به سرطان پستان (سرطان سینه) در زنانی که مرتباً چای سبز می‌نوشند در مقایسه با زنانی که از چای سبز استفاده نمی کنند ۲۲ درصد کمتر است. باید توجه داشت آنتی اکسیدان موجود در چای سبز آسیب اکسیداتیو که می‌تواند سبب ابتلای فرد به سرطان شود را خنثی می‌کند و بدین طریق خطر کلی ابتلای فرد به سرطان را کاهش می‌دهد.

۵-چای سبز خطر ابتلای فرد به آلزایمر و پارکینسون را کاهش می‌دهد

چای سبز را می‌توان جادوی طبیعت دانست، چون نه تنها خطر ابتلای فرد به سرطان و دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد بلکه خطر ابتلای فرد به دو مورد از شایع‌ترین بیماری‌های عصبی یعنی آلزایمر و پارکینسون را هم به نحو چشم‌گیری کاهش می‌دهد. باید توجه داشت کاتچین موجود در چای سبز روی سلول‌های عصبی اثر مراقبتی دارد و به همین خاطر مانع بیمار شدن این سلول‌ها می‌شود.

۶-چای سبز میل جنسی شما را افزایش می‌دهد

اگر می‌خواهید سرزنده و شاداب باشید از این پس به جای قهوه از چای سبز استفاده کنید. ال-تیانین موجود در چای سبز خلق و خوی انسان را تقویت می‌کند و موجب افزایش سطح دوپامین مردان و زنان می‌شود.

۷-چای سبز باعث تقویت عملکرد مغز می‌شود

شاید بعضی وقت‌ها این طور به نظر برسد که قهوه ذهن را تیز و حساس می‌کند، اما در واقع این چای سبز است که موجب تقویت عملکرد مغز می‌شود. بر اساس گفته‌های دانشمندان دانشگاه نیوکاسل چای سبز مغز را فعال و سالم نگه می‌دارد.

۸-چای سبز شما را باهوش‌تر می‌کند

ال-تیانین که در چای سبز یافت می‌شود با تحریک فعالیت‌های مغزی این امکان را برای مغز فراهم می‌کند که به بهترین شکل ممکن عمل کند. چای سبز تمرکز مغز را افزایش می‌دهد، شما را هشیارتر می‌کند و اجازه می‌دهد برای مدت بیشتری روی وظایف و مسئولیت‌های خود تمرکز کنید.

چطور کامل‌ترین چای سبز را درست کنیم

اگر می‌خواهید در خانه چای سبز درست کنید، به مواد زیر نیاز دارید:

    فنجان مورد علاقه‌تان
    ۱ قاشق چای‌خوری برگ چای سبز (برند و عطر و طعم دلخواه خود را انتخاب کنید)
    ۱ چای صاف کن
    ۱ کتری یا قوری که از فولاد ضد زنگ ساخته شده است
    آب

برگ‌های چای سبز را روی چای صاف کن قرار دهید. آب را درون کتری یا تابه بجوشانید و بعد بگذارید آب برای چند دقیقه خنک شود. چای صاف کن را روی فنجان بگذارید و بعد آب را روی صاف کن بریزید. اگر می‌خواهید چای بهتر دم شود چای صاف کن را چند دقیقه روی فنجان رها کنید. شکر یا عسل را به چای اضافه کنید و نوش جان بفرمایید.

منبع

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید

بستن
بستن