تکنولوژیموبایل

مشخصات گوشی گالکسی S7 پرچمدار جدید سامسونگ

سامسونگ طی سال های اخیر یکی از 2 شرکت برتر جهان در زمینه تولید گوشی های هوشمند بوده است. دو محصول قدرتمند این شرکت یعنی گالکسی اس 6 و گالکسی نوت 5 در سال 2015 بسیار خوش درخشیدند.

اما پرچمدار سامسونگ درسال 2015 یعنی گالکسی S6 بدون نقص نبود. بخصوص پردزانده اسنپدراگون 810 که بخاطر داغ کردن و عملکرد نه چندان خوب خیلی مورد انتقاد قرار گرفته است. اما قدرت, جذابیت, کارایی و عملکرد این گوشی ها آن چنان بالا بوده است. که مشکلات پردازنده آن را بسیار کمرنگ کرده است.

برای بررسی و آشنایی کامل با این گوشی با وب آریو همراه باشید.

بدنه: از جنس شیشه و فلز – برآمدگی دوربین کوچکتر شده

صفحه نمایش: 5.1 اینچی 1440×2560 pixels با کیفیت Quad HD Super AMOLED

دوربین: 12 مگاپیکسل – البته با پیکسل های بزرگتر و کیفیت بسیار بالاتر

چیپست: اسنپ دراگون 820 – رفع نقص مشکل داغ کردن و کند شدن اسنپ دراگون 810

رم: 4 گیگ

حافظه: 32GB

گرافیک: گرافیکی آدرنو 530

طول عمر باطری (17 ساعت) باطری ۳ هزار میلی‌آمپری با قابلیت 17 ساعت مشاهده فیلم با هر بار شارژ

امکانات جانبی:کارت حافظه میکرو اس‌دی، ضد آب بودن و درگاه یو‌اس‌بی نوع C

Samsung Galaxy S7

بدنه:

گوشی های سامسونگ از لحاظ طراحی و خوش دستی برترین های جهان در سال گذشته بودند. گالکسی اس 6 با خمیدگی که در لبه ها داشت بسیار خوش دست و جمع جور بوده. انتظار می رود که گالکسی اس 7 نیز به همین شکل باشد. و همان حالت خوش دستی پرچمدار قبلی سامسونگ را حفظ کرده باشد.

تصاویری که از galaxy s7 به بیرون درز شده است. نشان می دهد که برآمدگی دوربین آن نسبت به گالکسی اس 6 کوچکتر شده است.

از آنجا که سامسونگ در طراحی پرچمداران قبلی خود از شیشه و فلز استفاده کرده است. انتظار می روند. در پرچمدار جدید خود گالکسی اس 7 از همان روال پیروی کند.

صفحه نمایش:

سامسونگ همیشه از لحاظ به کار بردن صفحه نمایش در گوشی های خود بی رقیب بود.  و انتظار داریم گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7۷ اج نیز از این قانون سامسونگ پیروی کرده و جدید‌ترین صفحه‌نمایش Super AMOLED را در پرچمداران جدید سامسونگ شاهد باشیم.

انتظار می‌رود گلکسی اس 7 از صفحه‌نمایشی 5.1 اینچی با کیفیت  Quad HD Super AMOLED بهره گیرد در حالی که گلکسی اس 7 اج صفحه‌نمایشی خمیده با ابعاد ۵.۵ اینچ داشته باشد، این صفحه‌نمایش نیز از نوع Quad HD Super AMOLED خواهد بود. ناگفته نماند که این صفحه‌نمایش در کنار کیفیت تصویر بسیار بالایی که دارد گفته می‌شود از لحاظ مصرف انرژی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و مصرف آن بهینه‌تر است. از طرف دیگر در بحث نرم‌افزاری نیز گفته می‌شود که گلکسی اس ۷ تغییرات زیادی را شاهد خواهد بود، صفحه‌نمایش حساس به فشار شبیه آنچه در فناوری تاچ سه‌بعدی اپل مشاهده کردیم نیز در گلکسی اس ۷ پیش‌بینی می‌شود

Samsung Galaxy-S7

و اما چیپست اسنپدراگون 820

سامسونگ در پرچمدران قبلی خود از اسنپ دراگون 810 استفاده کرده است که بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است. این چیپست بیشتر از اندازه داغ می‌کند و از لحاظ عملکرد نیز کارآیی چندانی ندارد، به این ترتیب انتظار می‌رود کوالکام با چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۰ این نقص‌ها را جبران کرده باشد. پیش‌بینی می‌شود که جدیدترین پردازنده کوالکام برای اولین بار در این چیپست خودنمایی کند با این حساب انتظار می‌رود با چیپست اپل در بحث کارآیی تک‌ هسته‌ای رقابت داشته باشد.

 طبق اعلام کوالکام اسنپدراگون 820 از استاندارد وای فای 802.11ad پشتیبانی می کند که البته نباید انتظار داشته باشید استفاده از تکنولوژی مذکور به این زودی ها برایتان فراهم گردد، در هر صورت این استاندارد، چیپست جدید کوالکام را به این زودی ها از رده خارج نخواهد کرد.

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که اسنپدراگون 820 در زمینه شارژ چه مزایایی دارد؟ براساس اعلام کوالکام تمرکز اسنپدراگون 820 بیشتر روی شارژ سریع هوشمند قرار دارد تا روی عملکرد صرف.

تکنولوژی جدید در نظر گرفته شده برای این چیپست به نام Quick Charge 3.0 در زمان شارژ شدن باتری دستگاه های موبایل در حدود 27 درصد سریع تر عمل می کند اما مهم ترین ویژگی این تکنولوژی الگوریتمی است که انرژی را در زمان شارژهای سریع، ذخیره کرده و نگه می دارد.

به لطف این الگوریتم میزان اتلاف انرژی باتری در حدود 45 درصد از تکنولوژی Quick Charge 2.0 کم تر است که این مساله می تواند عمر باتری دستگاه های موبایل و تبلت را به میزان زیادی بهبود ببخشد.

 گرافیک

در چیپست اسنپ دراگون 820 از پردازنده گرافیکی آدرنو 530 استفاده می شود. که البته در گوشی های ال جی G5 نیز مشاهده می شد. به این ترتیب بعید به نظر می‌رسد در انجام امور گرافیکی سنگین و اجرای بازی‌های باکیفیت این دو گوشی پرچمدار تفاوت چندانی با یکدیگر داشته باشند. ناگفته نماند که پیش‌بینی می‌شود مدل‌هایی از گلکسی اس ۷ با پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ روانه بازار شوند، این چیپست از لحاظ توانایی در حد اسنپ‌دراگون ۸۲۰ است و انتظار می‌رود شاهد تفاوت جزئی در این مدل‌ها از لحاظ عملکرد باشیم.

دوربین

از آنجا در گوشی های گالکسی اس 5 و گالکسی S6 از دوربین 16 مگاپیکسلی استفاده می شد. پس کاربران انتظار دارند. که در گالکسی S7 نیز از دوربین 16 مگاپیکسلی حتی بالاتر استفاده شود. اما اشتباه نکنید.

سامسونگ در پرچمدار جدید خود از دروبین 12 پیکسلی استفاده می کند. البته شاید بعضی از خبر ناراحت باشند. و فکر کنند که کیفیت پیکسل کمتر یعنی کاهش کیفیت دوربین.

اما نگران نباشد. با آنکه دوربین گالکسی اس 7 12 مگاپیکسل می باشد. اما قدرت پیکسل های آن بسیار بالاتر رفته و شاهد یک دوربین با پیکسل های بزرگتر خواهیم بود.

این طور که خبرها رسیده دوربین این گوشی در شرایط تاریک کیفیت و کارایی بسیار بالایی دارد.

باطری

گفته می‌شود گلکسی اس ۷ از باتری ۳ هزار میلی‌آمپری استفاده می‌کند که این باتری نسبت به آنچه در گلکسی اس ۶ دیده‌ بودیم حجم بیشتری دارد، همان‌گونه که اشاره شد چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۰ تعبیه شده در این گوشی به همراه صفحه‌نمایش آن مصرف انرژی کمتری دارند و به این ترتیب انتظار می‌رود پرچمدار بعدی سامسونگ عمر باتری بیشتری داشته باشد.

و اما خبر خوب برای شما از باطری این گوشی:

اِلدار مارتازین (Eldar Murtazin)، کارشناس معتبر روسی، مدعی است گلکسی اس ۷ قادر است ۱۷ ساعت به اجرای فیلم بدون اینکه شارژ شود بپردازند، بد نیست بدانید در حال حاضر بهترین رکورد اجرای فیلم حدود با یک‌بار شارژ گوشی حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت است و با این حساب به سامسونگ برای افزایش عمر باتری پرچمدار بعدی خود باید تبریک گفت.

در صورتی که بهترین لپ تاپ های جهان عمر باطری آن از 7 ساعت بیشتر نیست. پس این یک امتیاز برای گاکلسی اس 7 به حساب می آید.

امکانات جانبی:

کارت حافظه میکرو اس‌دی، ضد آب بودن و درگاه یو‌اس‌بی نوع C

گلکسی اس ۷ سامسونگ از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌کند، به لطف این استاندارد پرچمدار بعدی سامسونگ ضد آب خواهد بود و تعبیه شدن درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز یکی دیگر از امکانات جانبی است که در این محصول به چشم می‌خورد.

گفته می‌شود که امکان شارژ بی‌سیم نیز در این گوشی میسر است و پیش‌بینی می‌شود که در پرچمدار بعدی سامسونگ شاهد یواس‌بی نوع C باشیم. این درگاه ارتباطی سریع به گوشی کمک می‌کند تا در عرض کمتر از ۳۰ دقیقه به صورت کامل شارژ شود.

ال‌جی جی ۵ نیز از طرف دیگر شایع شده که از کارت حافظه میکرو اس‌دی بهره می‌برد. پشتیبانی از یو‌اس‌بی نوع C نیز همانند گلکسی اس ۷ در پرچمدار بعدی ال‌جی به چشم می‌خورد، به این ترتیب جی ۵ نیز قادر است از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کند.

 

قیمت

با توجه به گوشی های قیلی سامسونگ انتظار می رود گلکسی اس ۷ نسخه ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۶۵۰ دلار روانه بازار شود. و گلکسی اس ۷ اج نیز قیمتی برابر با ۷۵۰ دلار داشته باشد.

 

 

 

 

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن