جنسی - زناشویی

اسرار حفظ یک ازدواج

ازدواج یا پیوند زناشویی پیوندی آیینی‌ است که طی احکام یا رسومی خاص بین زن و مرد در مذاهب و کشورهای مختلف برقرار می‌شود تا به تشکیل خانواده منجر گردد و می‌تواند منجر به زایش فرزند شود. امروزه به دلایل مختلف آمار ازدواج بسیار کمتر از سابق شده است. و

همچنین آمار طلاق رسمی و طلاق روحی که طی آن زن و مرد با هم زیر یک سقف زندگی می کنند ولی هر کس به طور جداگانه به زندگی خود ادامه می دهد . چه کنیم که ما هم دچار این مشکلات در زندگی خود نشویم. با ما همراه شوید.

اسرارِ حفظ یک ازدواج چیست

سئوال تقریبا پنهان و به زبان نیاورده بسیاری از زوج های جهان این است که « اسرار حفظ یک ازدواج » چه می تواند باشد؟ سئوالی که چه بخواهیم یا نخواهیم در کنار همهمه طلاق و موج رو به افزایش آن، هر روز با سر و صدای زیاد به گوش می رسد. اجازه دهید نگاهی داشته باشیم به اسراری که روزنامه نگار مشهور و عضو هیئت تحریریه مجله «سالن » خانم Tracy Clark-Flory  جمع آوری کرده است.

تعریف و تمجید

نزدیک به ۳۰ سال از تحقیقاتی که متخصص روابط زناشویی Terri Orbuch شروع کرده است می گذرد. در طی این سالها او به طور منظم و مداوم مشغول ثبت وضعیت زندگی ۳۷۳ زن و شوهر است. مشاهدات او بیانگر این حقیقت است که زوج هایی که همواره در حال تشویق،حمایت، پشتیبانی و الهام های مثبت به همدیگر هستند خوشبخت ترین زوج های مورد مطالعه هستند. خانم  Orbuch می افزاید: « مردان اهمیت بیشتری به دریافتِ توجه و تشویق نشان می دهند چون زنان معمولاً این نوع تعریف و تمجیدها را از مردمی به غیر از همسران شان می شنوند.»

فراموش کنید ظرفهای نشسته هنوز در آشپزخانه تلنبار هستند

خانم Orbuch در تحقیق خود متوجه شده است زوج هایی که رابطه خوبی با هم دارند معمولا بیشتر از بقیه با همدیگر حرف می زنند و البته حرف هایی که ربطی به پرداخت قبض آب و برق و کشمکش های فامیلی و کار ندارد. شاید بد نباشد هر روز به مدت ۱۰ دقیقه فقط از حال و احوال شخصی هم بپرسید و گفتگو را به خاطرات شاد کودکی همدیگر سوق دهید. اتفاقات و توجهات کوچک به همدیگر، ناخوداگاه رابطه ها را صمیمی تر و عمیق تر می کند.

حواس ها باید جمع باشد

زوج هایی که احساس تکرار و بی تفاوتی گریبان شان را می گیرد باید گوش به زنگ باشند و بلافاصه با به هم زدن عادت ها در پیرامون زندگی شان، بی تفاوتی و دلمردگی را از طریق رفتارهای  جدید، متفاوت و کوچک به هم بزنند. نگذراند در سراشیب بی علاقگی، سرعتِ ناخشنودی ها بیشتر گردد. رفتار و اعمال جدید و حتی کمابیش منحصر به فرد باعث افزایش هورمون « دوپامین» در بدن می شود که مستقیما و بلافاصه برای مغز، احساسات لطیف و رمانتیک دست و پا می کند.

هم مو ببینید و هم پیچش مو

یکی از هوشمندترین توصیه ها در دوران تلخِ دعوا و اختلاف نسبت به همدیگر این است که زوج ها سعی کنند کمی عمیق تر به رفتار  تند و احساسی لحظه مشاجره بنگرند. خوب می شود اگر متوجه  احساسات ظریفتر و پنهانی تر نظیر ترس، احساس شرمندگی و نگرانی طرف مقابل شان باشند وقتی که در رو در روی شما، در پشت نقابِ عصبانیت، پرخاش و  لقب های منفی دادن قرار می گیرند.

ماهی تُنگ خود باشید

از بهترین توصیه ها یکی این است که مستقل بودن را تمرین و تجربه کنید و آن را به بخشی از شخصیت و هویت واقعی خود تبدیل نمائید. داشتن دوستان خوب و رابطه جدی تر با فامیل خودتان و پیگیر علائق شخصی بودن از جمله کارهایی است که می توانید برای خودتان انجام دهید. اگر به خودتان خوب برسید حتما موجود دوست داشتنی تری خواهید بود و کوله بار عاطفه های منفی شما سبکتر خواهد بود.

دست از رویاپردازی در باره عشق بکشید

نویسنده کتاب « یا حق با شما است یا هنوز متاهل هستید» Dana Adam Shapiro برای یافتن یک توصیه خوب برای ماندگاری ازدواج، به بسیاری از نقاط سر زده است تا بتواند مجموعه ایی از توصیه هایی که افراد طلاق گرفته می توانند بدهند را جمع آوری کند. از میان آنها یک مورد برای خود نویسنده جالب تر از بقیه بود و آن اینکه فراموش کنید:« شکسپیر یا شعرای بزرگ چه غزل هایی در وصف عشق سروده اند. عشق واقعی به سادگی پذیرش دیگری است.»

عشق واقعی این است که با صمیمیت تمام قادر باشیم همراه یا همسرمان را به قلب مان راه دهیم. ااین عمل به خودی خود زیبا و واقعاً با شکوه است. اگر تصورات و توقعات مان از رابطه، افسانه ایی و سراسر عشق و غرق شدن و ذوب شدن و … باشد دیر یا زود دلشکسته و مغموم خواهیم شد چون این نوع رابطه امکان ندارد بتواند بعد از مدتی دوام عملی داشته باشد.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن