روانشناسی

تاثیر رنگ لباس ما بر محیط اطرافمان

هرفردی در  انتخاب لباس های خود و رنگ آن سلیقه شخصی به خرج می دهد. ما به صورت فیزیکی به رنگ ها عکس العمل نشان می دهیم. رنگ ها در واقع انواع طول موج ها هستند و در این میان قرمز بلندترین و آبی کوتاه ترین طول موج را دارد. بنابراین رنگ ها دارای انرژی هستند و می توانند تاثیرگذار باشند. رنگ لباس های درون کمد ما نشان دهنده پیام هایی هستند که ما به افراد اطرافمان منتقل می کنیم. با وب آریو همراه شوید و از تاثیر رنگ لباسهایتان بر روی محیط اطرافتان آگاه شوید.

قرمز : باعث افزایش فشار خون می شود چیزی که باعث ماندگاری در ذهن می گردد. بنابراین وقتی که می خواهیم امری را ارائه کنیم می توانیم رنگ قرمز را در لباس های خود بگنجانیم. قرمز می تواند منجر به تکانشگری شود به همین دلیل بهتر است در موارد زیر از آن استفاده نکرد: هنگام انتقال اخبار ناگوار، در مقابل مخاطبان سخت و طبقات متخاصم یا هنگام جمع آوری هزینه ها.

مشکی : این رنگ کمد لباس بسیاری از خانم ها را اشغال کرده است با این طرز تفکر که این رنگ فرد را لاغر تر نشان می دهد، که البته صحت ندارد. مشکی رنگی شهری و شیک است. کاستی ها را می پوشاند ولی در لاغر نشان دادن نقشی ندارد و از طرفی ممکن است باعث حس ناهنجاری شود.

زرد : رنگ جلب توجه که نمی توان آن را نادیده گرفت. برجسته ترین رنگ در طبیعت، گرم و ساطع کننده مثبت اندیشی. رنگی پر انرژی بالا که به همین علت خیلی مناسب محیط کار نمی باشد. به طور کلی زرد برای کودکان پر جنب و جوش مناسب نمی باشد. ترکیب زرد و مشکی هشدار دهنده و ترسناک است. در طبیعت نیز استفاده از این رنگ ها نشانگر خطر می باشد.

نارنجی : رنگ شادی، انرژی و حرارت، مناسب رویداد های ورزشی و فعالیت های خارج از اداره. رنگی قوی که در طولانی مدت منجر به حس نامطلوب می شود و به همین دلیل برای محیط کاری مناسب نیست.

صورتی : رنگی که افراد را جوان تر از سن شان نشان می  دهد و موجب می شود که افراد بلافاصه به شما نزدیک شوند. صورتی رنگی آرامش بخش است و برای وقتی که می خواهید پیام های سخت را منتقل کنید بسیار مناسب می باشد. اگرچه یک رنگ زنانه به حساب می آید ولی امروزه آقایان نیز از آن استفاده می کنند که این باعث می شود پیام های سخت مردانه ملایم تر شده و ارتباط با آنها متوازن شود، امری که استفاده از صورتی را برای آقایان راحت تر می کند.

بنفش : رنگی که معمولا بار معنوی دارد، طیف های روشن بر قراری ارتباط با دیگران را ساده تر می کنند. طیف های تیره تر نشانگر ارزش و پیچیدگی می باشند. مناسب افراد درمانگر چرا که باعث کاهش اضطراب شده و آرامش بخش است.

سبز : رنگ تازگی و طبیعت، طیف های روشن آن نشانگر افکار نوین هستند. سبز رنگی است که حس آرامش و لذت را تداعی می کند. امری بسیار هماهنگ در آن وجود داردذ.

آبی : رنگی بی انتها در دنیای کار. ساطع کننده اطمینان و وفاداری، تمرکز و تعهد. ثبات حس تسلط. آرامش بخش و نشانگر مهارت. رنگی مناسب برای تصویر برداری که به همین علت سیاستمداران معمولا ترجیح می دهند از آن استفاده کنند.

قهوه ای : رنگی کاربردی که به افراد کمک می کند با واقعیت ارتباط بر قرار کنند. رنگ مناسب کار مخصوصا کار با دست که به همین دلیل در دنیای مشاغل مردانه چندان رایج نیست. خانم ها می توانند از طیف های روشن آن استفاده کنند.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن