اینترنتتکنولوژی

ناخوشایندی تغییرات ویندوز ۱۰ برای شرکت فایرفاکس

اگر شما یکی از میلیون ها نفری هستید که ویندوز خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا داده اید. حتما متوجه شده اید که مایکروسافت برنامه های پیش فرض سیستم عامل خود را تغییر داده است. بعد از ارتقا به ویندوز به طور ناگهانی مرورگر پیش فرض شما از فایرفاکس به Microsoft Edge تغییر کرده باشد. چیزی که برای موزیلا بسیار ناخوشایند است. به خصوص زمانی که پلتفرم ویندوز بازگشت به فایرفاکس یا مرورگر دیگر را سخت کرده باشد. Chris Beard مدیر شرکت موزیلا در یک نامه سرگشاده به رئیس مایکروسافت honcho Satya Nadella  انتقاد خود را نشان داده است. اما اعلام کرده که در تماسی که با تیم ویندوز ۱۰ داشتیم هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. به نظر می رسد مایکروسافت در نسخه جدید سیستم عامل خود قصد دارد. عرصه را بر دیگر مرورگر ها تنگ تر کند. و سهم از دست رفته خود را با مرورگر Microsoft Edge بدست آورد. بازگشتی که به بهای از دست رفتن جایگاه فایرفاکس تمام خواهد شد.

Beard در نامه خود تاکید کرد.

که به ارتقا ویندوز ۱۰ انتخاب را از مشتریان سلب کرده است. و ویندوز ۱۰ کاربران را مجبور می کند که از مرورگر مایکرسافت Edge استفاده کند. در صورتی که این خلاف آزادی اینترنت است.

مایکروسافت ضمن رد کردن ادعای رئیس شرکت فایرفاکس چنین بیان کرد که:

امکان ارتقا ویندوز به نسخه جدید آن یعنی ویندوز ۱۰ یک تجربه ساد برای کاربران جهت ارتقا ویندوز می باشد. کاربران طی روند ارتقاء ویندوز می توانند برنامه های پیش فرض خود را انتخاب کنند.

برخلاف ادعای مایکروسافت هیچ خبری از فایرفاکس در لیست برنامه های این شرکت جهت انتخاب نست. مایکرسافت با این حرکت قصد دارد. تا با معرفی مرورگر جدید خود فایرفاکس را از میدان به در کند.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن