پزشکی سلامت

پیشگیری از سرطان دهانه ی رحم با 5 ماده غذایی

این روزها با افزایش مواد شیمیایی در به کارگیری مواد غذایی انواع سرطان به طرز چشمگیری رو به افزایش است. بنابراین باید بیشتر از قبل مواظب سلامتی خودمان باشیم. ما هرچه کمتر از مواد و داروهای شیمیایی استفاده کنیم. وبیشتر از مواد طبیعی و سالم در برنامه غذایی خود بهره ببریم برای ما مفیدتر خواهد بود. اگر سلامتی برای شما هم در اولویت قرار دارد پس با وب آریو همراه شوید.
­­­­­­­­

ویروس پاپلیوم انسانی (HPV) عامل اصلی در سرطان رحم است. اما چه مواد غذایی بدن شما را در مقابل آن مقاوم می‌سازد؟ آنچه در ادامه­ مطلب می‌خوانید به شما کمک خواهد کرد تا نیاز بدن خود را در این شرایط بهتر بشناسید. خوردن غذای سالم بدون شک برای سلامتی شما ضروریست اما طبق آمار انجمن سرطان آمریکا خطر ابتلا به سرطان در زنان با مصرف منظم حداقل ۵ وعده میوه و سبزیجات تا حد زیادی کاهش می‌یابد و دلیل این ادعا وجود آنتی اکسیدان‌های موجود در برخی خوراکی‌هاست که سرعت فرایند تغییر یا گسترش سلول‌های سرطانی را کاهش داده و در مواردی نیز باعث توقف آن می‌شود. بنا­براین آنچه در این قسمت معرفی می‌شود ۵ مورد از موادی هستند که دلیل ذکر شده را با خود یدک می‌کشند:

۱. هویج

تنها خاصیت هویج تقویت چشم­‌های شما نیست. از آنجا که هویج شامل بتاکاروتن و کاروتنوید می‌شود، می‌تواند مستقیماً با جذب ماده­ عامل سرطان توسط سلول­‌های بدن مقابله کند. مهم نیست که هویج را خام مصرف می‌کنید یا در سوپ می‌ریزید، حتی اگر به عنوان قسمتی از سالاد هم باشد باز هم خاصیتش را حفظ می‌کند؛ این ماده غذایی هم ارزان است هم چند کاره.

۲. چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی بسیار مقوی و نیز جایگزینی برای دیگر نوشیدنی­‌هاست. یکی از دلایل شهرت آن وجود نوع مخصوصی از دسته­ آنتی اکسیدان به نام پلی‌فِنول است که از تقسیم و تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. این نوشیدنی را می‌توانید در هر زمانی که بخواهید مصرف کنید، پس فقط مطمئن شوید که به اندازه­ کافی چای سبز در خانه داشته باشید.

۳. حبوبات

این دسته از مواد خوراکی تقربیاً مورد علاقه­ همه ماست البته اگر درست و مناسب آماده­ مصرف شود. اما فواید انواع حبوبات چیست؟ هم ارزان هستند و هم از فیبر غذایی بالایی برخوردارند، به­‌علاوه وجود میزان قابل توجه پروتئین، آنها را به منبعی کاملاً سالم و برتر در برابر آسیب‌های احتمالی وارده به سلول‌های بدن مبدل ساخته است. آنچه می‌تواند به شما در مصرف حبوبات انگیزه ایجاد کند عنصری به نام فیتوکمیکال می باشد که گمان می‌رود از سرعت رشد تومور می‌کاهد. این عنصر می‌تواند از تغییر سلول‌های سالم به سرطانی جلوگیری کند پس به جای تأمین پروتئین مورد نیاز خود تنها با گوشت قرمز، از حبوبات ارزان قیمت هم استفاده کنید.

۴. کاهو

احتمالاً با خود می‌گویید: «کاهو هم شد غذا؟» اما همین ماده­ غذایی در کنار دیگر سبزیجات برگ­‌دار دارای عنصری به نام فلِیونوید می‌باشد که در مقابل انواع سرطان می‌تواند حکم ناجی را ایفا کند. کاهو دیگر فقط برای استفاده در رژیم‌های غذایی و صرف کنترل وزن مصرف نمی‌شود. هنوز هم نمی‌خواهید این ماده را به فهرست خرید خود اضافه کنید؟

5.نان سبوسدار

یکی از وظایف نان سبوس­دار، تأمین کربوهیدرات‌های از دست­‌ رفته­‌ بدن است. این ماده­ غذایی به این­‌خاطر به فهرست ما افزوده شده است که کربوهیدرات‌ها درست به اندازه­ میوه و سبزیجات ضروری هستند. وجود ویتامین B6 از مشخصه‌های نان سبوس­دار است؛ این ویتامین برای تنظیم کارکرد دستگاه ایمنی بدن لازم است چرا که متابولیسم سلول‌های قرمز را به عهده داشته و سلامت سیستم عصبی را نیز بهبود می‌بخشد. نکته‌ای که باید حتماً به خاطر بسپارید این است که از آنچه تحت عنوان نان سبوس­دار مصرف می‌کنید اطمینان کامل حاصل کنید چرا که مواد مغذی نان غنی­ شده و نه صد در صد سبوس­دار، طی فرایند غنی­ سازی از آن جدا شده و چیز زیادی برای سلامت شما به جا نمی‌گذارد.

سخن آخر:

مراقب باشید؛ برخی از مواد پیش‌گیرنده سرطان که در مواد غذایی مختلف و البته طبیعی یافت می‌شود، تحت عنوان «مکمل‌های غذایی» در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند. از این مکمل‌ها استفاده نکنید، مگر زمانی که در مورد آنها کاملاً تحقیق کرده باشید زیرا مصرف زیاد آنها به دلیل مواد شیمیایی در آن تولید سم را در بدنتان به همراه خواهد داشت. گذشته از این، لذت غذاهای دوست داشتنی و مورد علاقه‌تان را از دست می‌دهید.

برچسب ها

آریوبرزن

آریو اشراقی هستم مدیر سایت وب آریو از بچه های خونگرم جنوب ( خوزستان )، خوشحال میشم که با اشتراک گذاری مطالب، سایت منو حمایت کنید. در ضمن عضویت در کانال تلگرام وب آریو یادتون نره!! @webario

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن